Як під час кризи за 9 днів запустити новий фуд-продукт

Світлана Котенко
Вже всі зрозуміли і неодноразово прочитали звідусіль, що ніхто таким, як був, не залишиться після карантину. Якоюсь мірою це вже починає набридати, адже бізнесу (тим паче українському) ніхто і ніколи не обіцяв століть процвітання без проблем. Сучасний світ надто швидкий і пластичний, щоб вийти на ринок і без жодних змін триматися на рівні завжди.

Тому до компаній, які могли, але не адаптувалися до нових умов, є питання: а чи справді вам потрібен ваш бізнес? Адже із теорією еволюції знайомі всі — ти або приймаєш нові умови і виживаєш, або стаєш динозавром для підручників та музеїв.

Тому я — співвласниця компанії здорового харчування FoodEx — Світлана Котенко хочу розповісти про наш успішний кейс разом із братом Сергієм Котенко в українському бізнесі, а також про антикризову стратегію сервісу здорового харчування FoodEx. Здавалося б, у компанії і так проблем не мало б бути, адже ми займаємося доставкою. Але нагадаю, що доставкою здорової їжі. Не піци та суші, а п'ятиразових раціонів здорового харчування. Тому щоб не випасти з ніші і зберегти бізнес, нам довелося, роблячи висновки з нових обставин, розробляти й нові продукти.

Таким продуктом став новий для України формат ready-to-eat їжі — серія заморожених супів, смузі та хелсі боулів під назвою iceFood. Це заморожені страви, на приготування яких достатньо від 3 до 5 хвилин. Я впевнена, що цей новий бізнес змінить ринок доставки готової до вживання їжі і харчові звички українців, адже новим реаліям — нові дії.
Ідея вже давно була у моїй голові, але мені все здавалося, що Україна ще не готова для такого продукту. Але криза внесла свої корективи. Усього 9 днів знадобилося, щоб протестувати ідею на кухні, запустити нові продукти на сайті, повідомити в усіх каналах комунікації клієнтам про появу нової зручної на карантині та корисної їжі, налагодити безкоштовну доставку і отримати перші замовлення!

Припускаю, що незабаром після тривалої ізоляції поведінка покупців зміниться в сторону замовлення готової їжі, яку можна довго зберігати. Адже це заощадить час на те, щоб поїхати купити продукти, потім почистити їх і приготувати. До всього іншого, такий вибір дасть можливість нарешті відмовитися від "вчорашніх" шматочків овочів і фруктів, які залишилися після приготування і були відкладені до наступної необхідності. Тому iceFood — це ще й економне ставлення до продуктів. Еко-свідомість — важливий фактор розвитку суспільства. Всі ці моменти, впевнена, повинні бути пріоритетними для сучасної людини у виборі послуг і товарів.
Чи можливо за 9 днів запустити новий продукт?
Ми дійсно впоралися за 9 днів. Кожен вніс свій вклад і ми отримали крутий продукт в результаті. Першим був етап ідеї, далі етап опрацювання та створення продукту. Опрацювання пройшло легко, адже у нас є своя кухня, багато напрацювань, техкарт і рецептур, команда професійних кухарів, тому витримати технологію і створити сам продукт було легко.

Далі був етап оформлення продукту. Наприклад, логотип. Якби не карантин, а звичайний час, то, думаю, ми створювали б його дуууже довго. А так реально було завдання з мінімальними ресурсами створити крутий проект, відповідно лого було розмальоване на папірці за 3 хвилини і далі відтворено дизайнером за день. Упаковка була знайдена теж швидко. Знову-таки, якби ми створювали б продукт у звичайний час, нам довелося б фокусуватися на тому, щоб створити супер-упаковку, намалювати мега-лого. А зараз продукт більш цінний, ніж упаковка. Наступний етап — це ціна і розміщення товару на сайті. А далі — це маркетинг, той етап, коли потрібно зробити, щоб всі дізналися про наш продукт.
То що ж це таке — заморожена ready-to-eat їжа від iceFood?

Особисто я вважаю, що це просто мрія будь-якої жінки — дістати з морозилки контейнер, вкинути брикетик борщу до каструлі, додати трошки води і за 5 хвилин гарячий ароматний борщик для всієї родини на столі! Наші заморожені супи — це вишукана та зручна їжа у сучасному швидкому й мінливому світі та справжня економія вашого часу. Із плюсів й ще те, що термін зберігання супу в морозильній камері 3-6 міс, тому він завжди у вас під рукою: Усі страви заморожуються за технологією Cook&Chill, яка зберігає усі поживні мікроелементи. І, звісно, щоб новий продукт був актуальним для ЗОЖ клієнтів, супи, смузі та боули не містять жодних шкідливих консервантів, підсилювачів смаків та барбників.

Якщо з супами все зрозуміло, то які ж переваги у заморожених смузі? Я на перше місце знову ж таки ставлю економію вашого часу. Тільки уявіть, що треба до магазину, там вибрати фрукти та овочі, якось інтуїтивно здогадатися, що вони солодкі і буде смачно, потім притягти це все додому, очистити ("улюблений" етап усіх жінок) і нарешті розділити усі інгредієнти у правильних пропорціях і покласти у блендер! Натомість можна просто дістати з морозилки смузі, додати соку, води чи рослинного молока до блендеру, покласти туди смузі — і наші вітання, все готово, смачного! До того ж завдяки вітамінам, мінералам і природній солодкості смузі забезпечують організм людини денною нормою овочів і фруктів, а також зменшують залежність від солодощів. І до їх складу входять суперфуди, які своєю користю та поживністю підтримують імунну систему.
І наостанок про заморожені Superfood Bowl. Ця страва ідеально підходить для сніданків, оскільки дуже поживна та корисна. До його складу також входять корисні суперфуди, які захищатимуть ваш організм від захворювань. Хелсі боул — дуже смачна і поживна страва, тому її повністю вистачає на 1 прийом їжі. На той випадок, коли немає часу, а от сніданок є і чекає на вас у морозилці. Така ситуація мені дуже близька.

Далі ми з FoodEx плануємо розробляти ряд нових страв і смаків для iceFood. Тому невдовзі, маю надію, вже розповідатиму про нові продукти та їх успіх. Пам'ятайте, що світлі ідеї народжуються у темні часи!